Re: magistrala FSB a maigstrala pamięci ?

Autor: Virus_7 <rot13.ivehf_7_at_b2.cy>
Data: Tue 14 Dec 2004 - 19:07:40 MET

tienti napisał(a):
> 1. czy to znaczy, że pamięć jest za szybka dla procesora ? (dlatego
> zminejszyłem taktowanie pamięci na 166(333) żeby miała tą samą
> przepustowośc co magistrala FSB - czy miało to sens ?)

Tak. Wiadomo, że chipset nForce2 lepiej pracuje przy synchronicznym
ustawieniu.

> 2. jesli ktoś możę niech mi napisze dlaczego lepiej jest jeśli magistrala
> pamięci i magistrala FSB pracujące asynhronicznie?
                                      ^^^^^^^^^^^^^^ chyba synchronicznie

Ponieważ wtedy oba podzespoły działają na tej samej częstotliwości, co
sprawia, że żaden z nich nie musi czekać na odpowiedni takt drugiego.

> 3. załóżmy, że będę miał druga taką pamięć (oczywiście o tej samej
> specyfikacji), podczas pracy w dualu magistrala pamięci będzie mieć
> przepustowość 2x2661 około 5322MB/sek czy to znaczy że aby z tego
> skorzystać musze sobie kupić procesor, który będzie miał magistrale
> powiedzmy 200(efektywne 400 - np barton 3000Xp+) i dodatkowo będe go
> musiał jeszcze przekręcić na dużo 333(666) żeby w pełni wykorzystac
> przepustowośc jaką oferuje mi pamięć ?

Teoretycznie tak, przepustowość procesora jest taka sama jak pojedyńczej
pamięci. Musiałbyś mu dać rzeczywiście 333MHz, żeby miał przepustowość
pamięci, ale maximum jakie możesz osiągnąć to mniej więcej 260 na dobrej
płytce typu DFI, u siebie nie więcej niż 220.

> 4. jeśli pamięci pracują w dualu ma to jakis wpływ na timingi ?

Nie za bardzo rozumiem Twoje pytanie. Jeśli wstawisz drugą pamięć to
timingi będziesz musiał ustawić do tej pamięci gorszej. Ewentualnie może
się tak zdarzyć, że chipset nie pozwoli na tak niskie timingi.

--
Pozdrawiam
Virus_7