DVD pojemność płyt i wybór nagrywarki

Autor: Kudlaty <WYWALTO_mattiz_at_interia.pl>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 19:46:07 MET

Witam!

Jak to jest z pojemnością płyt DVD R, wszędzie jest napisane 4,7GB, ale
ostatnio się dowiedziałem, że maksymalnie nagrać można 4,3GB.
Znam już 3 wersje:
1. Są płyty 4,3 i 4,7 ta mi się wydaje najmniej prawdopodobna,
szczególnie, że nie spotkałem się z płytami opisanymi 4,3GB
2. Zabezpieczenie, żeby nie piracić filmów i niestety można nagrać tylko 4,3
3. O problemie wiem od osoby z nagrywarką LG 4160B i że to wina tej
nagrywarki, bo jak jest >4,3GB to prosi o płytę DL
4. Najbardziej prawdopodobna, ale pewności nie mam, że to chłyt
maketingowy taki sam jak z dyskami, czyli 4,7 * 10^9 B == 4,3377 GB

A może jest inny powód. Proszę o wyjaśnienie.

Przy okazji zastanawiam się nad:
LG4160 - tą mi w sumie poleca jeden sklep, ten w którym kupuję części
LiteOn 1653 - tą mi polecają znajomi
Nec 3500 - jest mocno chwalona na tej grupie, ale dowiedziałem się, że
to Samsung z naklejką NECa i to mnie raczej nie przekonuje.

Z tego co się zorientowałem, wszystkie mają podobne parametry (LG ma
dodatkowo DVD-RAM, ale to raczej nie jest mi potrzebne, skoro niewiele
czytników to obsługuje)

Czy warto dokupić Nero OEM (ok 40pln), czy Nero Expres jest w zupełności
wystarczające do archiwizacji danych (ale ja nie cierpię rzadnych
wizardów). Nero za 40 pln dokupione z nagrywarkę, to jest to samo co
nero za >200pln w wersji bez nagrywarki?

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski