Re: 64 bitowy procesor- warto ?

Autor: pisarz <qq_at_qq.co>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 18:06:51 MET

> - kompilacja na PIV Prescott HT IV 2.8 GHz trwa DLUZEJ niz na Athlonie
XP
> 1.3 GHz (testowane kilka programow, m.in. Postgres, identyczne otoczenie
> systemowe, komputer z PIV to serwer Dell, wysoko-wydajna plyta
serwerowa,
> szybka pamiec, dyski SATA, Athlon to zwykly skladak, skladany metoda
> jak-najtaniej)
Myślę, że to zależy od rodzaju programu. Osobiście również piszę soft i
teraz przesiadłem się na A2800+ z PIII 1.2. W moim przypadku PIII działał
ok. 2x szybciej od PIV (nawet tych szybkich). Teraz
generowanie(16bit)+kompilacja(32-)+konsolidacja(32-) przyspieszyła jeszcze
2x, zwłaszcza operacje 32bit przyspieszyły 3x. Nawet istotnie odczuwam
obecność mnożnika. Dla Inteli szybkość pracy zależała głównie od szybkości
magistrali.

> -PIV Prescott wydziela 2-3 razy wiecej ciepla;
Sam jestem zaskoczony. Kupiłem boxa: radiator Al 70x70x~40, 2000 obr i
zimny.

> -AMD Athlon to spadkobierca legendarnego procesora Digital/Compaq Alpha,
ciekawe info, skąd?

> bardzo
> udana architekture PIII porzucono
Oczywiście, do dzisiaj procki PIII z dobrą grafą mogą dużo (widzę to u
dzieciaka)

Może znajdzie się przełomowy decydent.
    Pozdrawiam
        Darek