Re: listwa zasilająca a komputer ....

Autor: Czarek Gorzeński <czarek_at_piwo.org>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 00:01:56 MET

Radosław Sokół napisał(a):
> Czyli komputer zasilany tylko z baterii i włącza się przy
> włączaniu wymienionych urządzeń?

Dokładnie tak. UPS Ever 700, nowy, wypięty z prądu. Praca komputera
wyłącznie z baterii. Nawet kabel LAN mu odpiąłem, zeby był całkowicie
odseparowany od świata.

> W takich warunkach jedyny
> scenariusz, w jaki jestem w stanie uwierzyć, to generowanie
> jakiegoś pola elektromagnetycznego przez wyjątkowo fatalnie
> ułożone przewody w ścianach, ale to już po science-fiction
> podchodzi powoli :/

Też widzę tutaj jedyne wyjaśnienie, ale byłoby to cokolwiek dziwne, bo
komputer - z relacji właściciela - zachowywał się tak samo w innych
budynkach, więc raczej nie jest to kwestia fatalnego ułożenia kabli.
Aczkolwiek to wiem tylko z "zeznań świadka", nie mogę gwarantować
prawdziwości słów.

> Próbowałeś rozłożyć komputer na części i zrezygnować w ogóle
> z obudowy? Może we włączniku coś lata i wystarczy niewielkie
> drżenie lub niewielkie pole EM, by się zwierał?

Całkiem dokładnie na części nie. To znaczy z innych powodów rozłączałem
mu wszystko po kolei i przedmuchiwałem styki, ale akurat włącznika
prądowego nie ruszałem. Sprawdzę to przy najbliższej okazji. THX

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński