Czym różni się ustawienie dysku MASTER od SINGLE DRIVE?

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sat 11 Dec 2004 - 17:35:38 MET

Takie dziwne zdarzenie miało miejsce w komputerze którym się opiekuję:
Duży dysk (WD 120G) został dokupiony (wcześniej był WD 20G).
Podłączyłem go jako master, mały dysk jako slave po to aby przenieść
dokumenty z małego po reinstalacji systemu... Potem wyjąłem mały dysk
aby włożyć go do zewnętrznej skrzynki z USB i używać jako przenośny...
Niestety przy okazji zapomniałem przestawić dużego dysku z ustawienia
MASTER (with SLAVE present) do ustawienia SINGLE DRIVE.
Komputer pracował w ten sposób przez ładnych parę tygodni aż pewnego
ranka nie chciał zabootować z dysku... Koleżanka zadzwoniła po mnie
z informacją że chyba padł jej nowy dysk jaki kupiłem bo komp nie rusza.
Przyjechałem - rzeczywiście płyta nie bootuje, nie wykrywa dysku w ogóle.
Po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że musi to być ustawienie MASTER.
Po przełączeniu na "SINGLE DRIVE" dysk ruszył od razu, Windows XP
zabootowało jak dawniej i nie ma do tej pory (jakiś tydzień) problemów.

Moje pytanie zatem brzmi: jaka z technicznego punktu widzenia różnica
jest w ustawieniu MASTER with SLAVE i MASTER SINGLE DRIVE ? Ktoś wie???