Re: uszkodzone piksele LCD

Autor: <lev_at_k>
Data: Sat 11 Dec 2004 - 00:32:53 MET

Tomasz wrote:

> no tak zapomnialem, ze to 20,1" i zastosowalem norme tak jak do 17"

Nawet dla 17" (a więc 1280 x 1024 = ponad 1.3 mln pixeli) wspomniana
norma iso /dopuszcza/ (a więc przy wspomnianej w tabelce wartosci NIE
kwalifikuje do wymiany) aż 2-3 białe pixele, 2-3 czarne pixele i 6-7
subpixeli (zależy jak zaokrąglają - "optymistycznie" można "w dół", w
praktyce gwarant zaokragla najczęściej "w górę"). Dlatego nawet mając
17" autor wątku byłby bez szans na wymianę panela.. Chyba że byłby
jednym z tych wybrańców co mają panel klasy I, ale to raczej głównie
sprzęt do zastosowań profesjonalnych np. medycznych.

> A tak na marginesie, to z LCD-aki jest loteria, mam Nec-a w ktorym w
> momencie kupowania nie bylo uszkodzonych pikseli (sprawdzalem), po
> tygodniu pojawil sie caly "pas" uszkodzonych sub-pikseli, poniewaz byla
> to cala linia to nie bylo problemu z wymiana na nowy.

Dokładnie - czysta loteria. Ale przynajmniej miałeś szczęście że cały
pas, a nie "zgodnie z normą" ;-)

> pozdrawiam
> Tomek

Pozdrawiam