Re: jaka wybrac kamere

Autor: Scottos <marmar_at_astercity.net>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 23:28:01 MET

To co powiedzieli przedmówcy (niektórzy).
Nie kieruj się firmą tylko parametrami (3xCCD, zoom optyczny olej cyfrowy,
duży ekran, itd). Zgadzam się, że masz olać WSZELKIE efekty specjalne - cuda
porobisz sobie lepsze na obróbce na kompie. Oczywiście obowiązkiem jest
FireWire (USB olewasz).
Osobiście doradzam kamere z wbudowaną funkcją NightVision (kręcenie w
absolutnej czerni - lampa na podczerwień) oraz jeśli chcesz full opcje to
dodatkowo wbudowana zwykła lampa w kamere - też się przydaje.
Osobiście dość porządnie podszedłem do wyboru kamery pod kątem parametrów i
wybrałem Samsunga VP-D26i.
Ma wszystkie funkcje które potrzebuje, oraz dodatkowo wejście audio/video
(przydaje się gdy np przegrywasz z VHS czy innego źródła a w kompie masz
tylko FireWire i nie masz wejścia audio/video).
Wady tej kamery:
1. ogniskowa od 50 (lepsza od 28)
2. nie należy do kamer najmniejszych (czyli do tych co są wielkości dłoni).
Nieco większa, ale jak na moje potrzeby jest to strzał w 10. No i cena -
nówkę w sklepie kupiłem za około 1500 (ale w promocji :))

Ostatnia sprawa (a raczej pierwsza) to czy chcesz na kasety miniDV czy
VideoHi8. W zasadzie technicznie nie wiem czy jest między nimi różnica, ale
jakoś "prywatnie" jestem przekonany do miniDV

Jak chcesz z chęcią przeprowadzę z Tobą dyskusję na temat kamer i potrzeb (w
kocu kamera ma spełniać Twoje potrzeby) - ale to już zapraszam na priva.

Pozdr

--
--==<< Scottos >>==--