Re: Ile mozna dac za zlozenie kompa?

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 17:09:56 MET

Witam,

>ja mam Siemensa MT50 ale nie o to chodzi, jeśli "informatyk" wygląda jak
>żebrak to sie nie dziwie że dostaje "na obiad" ;-)

Nie wnikam.

Mam za to ale do "psucia rynku".

Po pierwsze to rynek dyktuje ceny. I konkurencja. Najpierw cenowa,
potem jakościowa. Jak się nie oparyzsz, to sięnia nauczysz.

Gadanie w deseń "nie zaniżaj średniej", "zawód elitarny", czy inne
wyjątkowe umiejętności, itd. przypomina mi jak wypisz wymaluj
słownictwo adwokatów, radców prawnych, czy notariuszy, którzy stosując
zmowy cenowe i nie dopuszczając żadnej konkurencji utrzymują sztucznie
zawyżone ceny i w ten sposób ograniczają dostępność tego typu usług
dla ludzi, którzy tego naprawdę potrzebują.

Ja np. nie lubię hipermarketów, bo przez nie spadły obroty w moim
sklepie. I co z tego? Większość ludzi woli tam kupować, bo ma taniej i
na miejscu. Gdzie wolisz robić zakupy? Zlikwidujmy hipermarkety, taka
konkurencja która zaniża średniąnie jest nam potrzebna. I co? Zgadzasz
się?

To rynek ustala ceny za określoną usługę, a takie byle co, jak
złożenie komputera nie jest warte więcej jak 50 zł. Tym bardziej, że
jest to usługa obecna na szerszą skalę tylko w krajach stosunkowo
uboższych i będzie zanikać na rzecz komputerów markowych.

Ja i tak nie zamierzam nigdy żadnego markowego komputera dla siebie
kupować (chyba że laptopa - w tej chwili mam CA), ale dla ludzi to
jest o wiele wygodniejsze. Kiedy cokolwiek nie działa nie muszą się
prosić banana, który jeszcze chce ich za to oskubać, tylko idą do
serwisu i wymagają.

Pozdrawiam,

--
AMD Sempron 2400+ | CoolerMaster CP5-8JD1F-0L | ASUS A7V600-X
Siemens 256 MB PC2100 | Sapphire R9550 128/128 | NoName BT848