GeForce na FIC VA 503+ ?

Autor: Marek <marek9993_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 14:24:58 MET

Pytanie dla obecnych lub byłych użytkowników płyty FIC VA-503+.
Ktoś mi mówił, że na tej płycie - wyposażonej w gniazdo AGP x1/x2 - działa
również karta GeForce. Jeżeli to prawda, to jaki model? Najsłabszy model
to bodajże GeForce256, ale jak oglądałem w necie jej zdjęcia, to ma przecież
magistralę taką jak karty od x4 w górę. Jak to więc jest z tym Geforce
na VA-503+? Jeżeli to prawda, to czy dotyczy to tylko GeForce256?
Nie mam kasy na doświadczenia, więc nie mogę kupować w ciemno.

Następna sprawa. Z powodu braku gotówki, ujeżdżam tą płytę i trochę trudno
mi uzyskać oczekiwane efekty. Czy może BIOS JE439 ma jeszcze więcej
niespodzianek, a nie pokazał jeszcze wszystkiego na co do stać??

Na razie ustaliłem, że z markowym SDRRAM 128/133 jednostronną, osiem kości,
na 100Mhz płyta wstaje, ale próby pracy z Windows, to temat dla dyżurnego
satyryka kraju lub psychiatry od komputerów :)) - ale na 66Mhz ta sama kość
pracuje stabilnie. Kość dwustronna 32MB/133 na 100MHz też pracuje stabilnie
tyle, że wolno :) Wnioskuję, że tylko moduł dwustronny 128/100 lub 256/100
(ew. 2x64MB lub 2x128MB DWUSTRONNE) garantuje mi brak niespodzianek chociaż
ze strony pamięci.

Przy pracy z kartą AGP i710?/8MB (w każdym razie Intel) za diabła nie można
wyciągnąć więcej niż 256 kolorów - musiałem się więc jej pozbyć.

Poza tym windows najzwyczajniej w świecie się nie zamyka.
Zarówno z kartą AGP S3/4MB jak i AGP ATI 3D/8MB. Zainstalowanie 4in1 i innych
sterowników karty zamiast windowsowego nie pomogło.
W niższym trybie graficznym (przy instalacji Win98 na nowo z innego powodu)
też się nie zamyka. Zamyka się tylko czasem przy restarcie wymuszanym
po zainstalowaniu nowego programu, ale też nie zawsze i pomaga tylko reset.

Czy chipset MVP3 + BIOS JE 439 mają więcej antypatii do kart graficznych?
Czy GeForce258 lub Riva128 dają szanse na sukces?

A może przyczyna niezamykania się systemu i uruchamiania czasami Scandiska
przy następnym starcie ma inny powód?

Grzebię we flakach komputerów już ponad 10 lat, ale prywatnie w AGP dopiero
raczkuję, bo służbowy sprzęt miał najczęściej grafikę zintegrowaną.
Proszę o poradę w miarę łopatologiczną, a nie odsyłanie mnie gdzieś tam do
netu. Ściągnąłem z netu zbiór wyjaśniający najczęstsze przyczyny takiego
wieszania, ale to mi nic nie wyjaśniło, bo np. wyłączanie Plug and Play nic
nie daje, a takiego zbioru jak bios.vxd nie mam na dysku. Poza tym wyłączanie
sterowania przerwaniami też nic nie dało, a FastReboot taż mam wyłączony.

Marek