Re: Kontroler S-ATA i dysk 300gb - pomocy!

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 13:02:03 MET

Użytkownik "gresiek" <gresiek@eddf.poczta.fm.eddf> napisał w wiadomości
news:31qs6fF3dvnj0U1@individual.net...
> hej,
>
> mam taki problem... kupilem dysk 300GB S-ATA po czym okazalo sie ze moj
> kontroler na plycie glownej obsluguje najwyzej 137gb (?). no wiec

Jaka masz plyte? Marka i model.

> postanowielem kupic kontroler PCI S-ATA. kupilem Adapteca 1205SA i pomimo
> iz
> w opisie jest wyraznie napisane ze kontroler obsluguje dyski powyzej 137gb
> to kontroler nie rozpoznaje dysku (oczywiscie na stronie Adapteca nie
> znalazlem info jaka jest max pojemnosc obslugiwana przez ten kontroler)!
> pozniej sprawdzilem na stronach Silicon Logic (producent chipsetu) ze ten
> chipset ktory jest na tym kontrolerze obsluguje max 137GB!!!

Potrzebny system operacyjny z odpowiednia latka. Moj XP Pro SP1 (plus jakies
latki z windowsupdate) bez problemu rozpoznal dysk 160GB.

Problem ze 137GB to limit w speecyfikacji ATA ktory zakladal 28-bitowe
adresowanie LBA.
Mozliwe rozwiazania to :
- sprzetowe - upgrade BIOSu plyty glownej lub kontrolera
- softwareowe -
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303013 - po krotce
wspomne ze w SP1 adresowanie jest domyslnie wlaczone na 48-bitowe wiec
problemow nie powinno byc

--
pzdr
rb