Re: Problemy z NEC ND - 3500A

Autor: <lev_at_k>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 20:27:31 MET

  Websterrr wrote:

> Do wypalania uzywam Nero 6.0

AFAIK Nero 6.0.0.x, podobnie zresztą jak 6.3.0.0 /nie/ wspierają tej
nagrywarki.. Zerknij w googlu, u mnie np. dobrze poszła dopiero jak
6.3.0.0 upgrade'owałem do 6.3.1.25 (ale chyba niższa wersja w okolicach
6.3.1.17 też chodzi "ok"). Wcześniej działy się różne "cuda" typu błędy
na nagranym nośniku DVD, brak inicjalizacji nagrywania czy 95%
obciążenia CPU przy nagrywaniu.

> Udalo mi sie tylko wypalenie CD z danymi. Nie probowalem wypalac plyt
> DVD gdyz
> nie chcialbym zniszczyc ciagle drogich nosnikow.

Przy /jakichkolwiek/ nieprawidłowościach proponuję testy wykonywać na
nosnikach "-+RW" - szkoda zwykłych płyt.

> Uzywalem CD-R Verbatim, Azul, Supratec, Dataex.

Z moich doswiadczeń wynika, że jedyne nośniki z którymi sobie nie radzi
po prawidłowym skonfigurowaniu to.. uszkodzone mechanicznie. Verbatimy
na tym sprzecie są absolutnie /niekonieczne/ - to nie LiteOn ;-)

> Konfiguracja: A-trend ATC-6240 v2.0, Cel 500, 458 MB SDRAM, nVidia TNT 2 M64 i
> pare innych rzeczy :-).

Przy tak słabym CPU wypalanie DVD może nie działać prawidłowo -
minimalne wymagania dla tych płyt to chyba ~800 MHz (sprawdź jeszcze
dokładnie). Także na twoim miejscu pierwsze próby robilbym /wyłącznie/
na DVD-+RW - i nie zdziw się jeśli nie pójdzie tak jak powinno..

> Z gory dziekuje za pomoc.
>
> Pozdrawiam

Powodzenia