Re: Wentylator 80mm 12V --> 120mm 7V

Autor: yabadu <yabadabadu_at_noSPAMnet.org>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 23:15:14 MET

Adam 'Adak' Kępiński wrote:
> Chcialbym zmienic sobie wentylator na procesorze (Athlon 2000+).
>
> Radiator jest coolermastera (nie wiem jaki - ma miedziany rdzen) i ma tez
> jego wiatrak (80mm).
>
> Tak sobie pomyslalem, ze moglbym zmienic sam wentylator na 120mm (za
> pomoca przejsciowki 80 --> 120mm) i puscic go na 5 lb 7V aby bylo ciszej
> (i wydajniej?).
> Pomyslalem np. o takim:
>
> Pytanie jest, czy nie pogorszy to chlodzenia procesora? A moze polepszy?
> Wolalbym zeby sie polepszylo.
>
> Moze jakies inne propozycje?

Oczywiscie ze pogorszy lecz rozwiazanie z zastosowanie obnizonego tak
drastycznie napiecia. Puszczenie wentyla na 5V grozi tym, ze moze stanac
w momencie czasowego przegrzewania sie. 7V bedzie oczywiscie lepsze.

Ale lepiej jest kupic dobry i nie koniecznie drogi zestaw
radiator+wentyl. Najlepiej jest pytac w hurtowniach lub w znajomych
firmach komputerowych.

35 PLN PLN bez kosztow przesylki za sam wentyl??
Nigdy nie kupilem pod AMD calego zestawu radek+wentyl drozszego niz 30
PLN (cena hurtowa), ale dzisiaj Ci nic nie polece, bo ostatni zakup dla
siebie robilem pol roku temu - dzisiaj juz nie ma tego w sprzedazy.

Pozdro,
Yabadabadu