Re: System archiwizacji danych

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 16:45:28 MET

On Tue, 7 Dec 2004 15:10:48 +0100, "DooMiniK"
<bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:

>No ale do rzeczy... Czy taki zestaw jest w miarę okey?
>Czemu 3 dyski: na jednym system, dwa pozostałe to będą dane
>(RAID 1). Czy ta płyta jest w miarę, czy lepiej coś innego?
Sam stawiam serwer na tej płycie, ale taki typowo amatorski.
Do korporacyjnych zastosowań mam HP-Compaq i ew. IBMy.
Te drugie potrafią padać :(. Choć płyty ASUSa jak na razie ani razu
mnie nie zawiodły, w przeciwieństwie do MSI czy Abit.

>Jak myślicie - obudowa może być? Zasilacz standardowy da radę?
Tutaj widzę największy minus tej konfiguracji. Zasilacze codegen są
raczej padalcowate (przynajmniej 300-350W, z którymi miałem
doczynienia). Ja bym dołożył pare PLN i kupił obudowę Chiefteca z
zasilaczem produkcji Sirtec (uwaga na Enchance i Delta). Albo
przynajmniej sam zasilacz wymienił na Chiefteca by Sirtec. Ew. jak Cie
stać to Antec ;). Nie wiem jak ten big tower Codegena, ja mam 2 Bigi
Chiefteca i nie narzekam.

> [...]
>Dysk Twardy WD 80 GB - 7200 8MB Cache (JB) (3 lata) 0273 1 235zł
>Drugi Dysk Twardy WD 160 GB - 7200 8MB Cache (PD) SATA (3 lata) 2916 1 359zł
> Trzeci Dysk Twardy WD 160 GB - 7200 8MB Cache (PD) SATA (3 lata) 2916 1 359zł
> Karta Graficzna nVidia GF4 4000 64MB TV 2074 1 129zł
> Nagrywarka LITEON SOHW-1633S - 16x DL OEM 2610 1 269zł
>Obudowa . CODEGEN 7055 - 400W Big Tower 1743 1 195zł
>FDD 3.5" SAMSUNG 1862 1 39
> Klawiatura OEM PS/2 0402 1 19
> Mysz A4Tech SWW-25 1926 1 15
> Wentylator Cooler Master CP5-8JD1F / 3200+, Silent, Miedź 1328 1 59
Tak jak ktoś już sugerował, grafika może być gorsza. Nie wiem czy
zamierzasz pracować w Xach, jeśli tak to dobierz coś pod ich kątem.
Nie ma sensu pchać dobrej grafiki do servera jeśli pracuje się na
zdalnej konsoli.

Ten wentyl na procek nie jest rewelacyjny, mam jeden z tej serii i
zgniotl mi w czasie pracy jądro Athlona XP :( (Nie przy zdejmowaniu).
Lepiej weź coś trwalszego i dociskanego na śruby (Zalman?, nie wiem
jak trwałość Freezone, bo moje 3 sztuki na razie za krótko działają
:))

>Wychodzi blisko 3tys (brutto).
Podoba mi się ta konfiguracja, podobną zabawkę właśnie składam, ale z
trochę innym przeznaczeniem. Jeśli planujesz do tego UPSa podłączać
też monitor CRT, to weź większy, bo przy zaniku napięcia gdy jest
wygaszony monitor i spróbujesz go włączyć to może Ci UPS nie
wytrzymać. Mam tak z 600 i 800VA :(.

pzdr,
Dentarg

--