Zawieszanie sie kompa w czasie rozruchu/instalacji

Autor: <m_at_riucha>
Data: Tue 07 Dec 2004 - 09:35:16 MET

Hello,

Na poczatku pare slow o winowajcy:
Konfiguracja sprzetu (oczywiscie nie chwale sie, bo nie ma czym):
procek: Athlon 1000
plyta glowna: Soltek 75 drv
pamiec: 256Mb (256Mb Nanya prywatna; 512Mb Kingston pozyczona na czas
testow)
dyski: 2x40Gb (podlaczone), 200Gb(dostalem na mikolajki, nie uzywany)
karta grafiki: ati Radeon 9000
karta sieciowa: chyba realtek 100Mb
Cd: Samsung 52x
DVD: nagrywarka Toshiba
system: winda 2000/XP
obudow/zasilacz;' Codegen 300W (tylko gdzie te waty ulecialy:))

Problem polega na zawieszaniu sie kompa w czasie uruchamiania systemu. Na
poczatku myslalem ze to wina windy, probowalem ja nareperowac. W czasie
reperacji komp sie zawiesza (jest obraz, ale zpauzowany). Probowalem
zainstalowac Xp, ale jest to samo. Odlaczylem oba dyski i podlaczylem nowy,
czysty dysk; sformatowalem go spod instalki 2000. Ale w czasie instalacji
zawiesza sie/pauzuje sie w momencie instalacji urzadzen lub sieci (ale chyba
to nie jest problem). Probowalem roznych kombinacji: zmienialem i
przepinalem tasiemki, pamiec, dyski. Moze to byc wina grafiki? (dzisiaj
podlacze tridenta PCi na probe). Moze to wina zasilacza, albo plyty glownej?
wg mnie nie jest to raczej procek, bo komp dziala. ciekawe jst to ze w
czasie formatowania nowego twardziela (niesty widzi tylko 136Gb - plyta
wiecej nie obsluguje) ktore trwalo prawie godzine komp dzialal bez zarzutow.
Jeszcze jedno, pierwszymi objawami dziwnej pracy, byly po zakupie
nagrywarki, bledy w czasie weryfikacji w Nero podczas nagrywania plyt DVD
(nawet z min predkoscia 2x)

Help me, co to moze byc? Mam cicha nadzieje ze to tylko zasilacz, tylko
jezeli tak to czy nie zdazyl juz uszkodzic plyty glownej?

Czy mam juz szukac nowej konfiguracji kompa (bo jak poszla plyta, procek to
nie oplaca sie dalej ladowac w taka staroc)?
Jezeli tak to co brac, czy semprona czy lepiej juz athlona 64?

z gory dzieki za jakakolwiek pomoc

m@riucha ( czasowo nie mogacy zyc bez kompa i netu)