Re: raid Promise

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 06 Dec 2004 - 17:54:45 MET

Brodi napisał:

> W nowym biosie kontroler raid widzi tylko pierwszy dysk.
> Jakieś pomysły ?

Może trzeba zaczekać aż wykryje drugi? Ta płyta tak ma, że po
zakończeniu testów POST odpala się BIOS od Promise-a, lecą te
kropeczki na ekranie i wykrywa dyski (albo nie). Czasami jak coś
zmieniasz (podłączasz inne dyski to tego kontrolera), to trzeba
na tym etapie zaczekać kilkanaście sekund (max. 20) i pojawia się
napis w stylu: "New array has found. Rebooting...". Po restarcie
wykrywa już prawidłowo wszystkie dyski.

Kiedyś straciłem na tym kupę nerwów, kombinowałem ze zworkami,
taśmami i nie wiedziałem co jest grane. A wystarczyło zaczekać.
Może u ciebie jest ten sam problem, tylko zanim zobaczysz ten
komunikat resetujesz maszynę myśląc, że Promise wykrył tylko
jeden dysk :)

Oczywiście zakładam, że zworki i taśmy są prawidłowo podłączone.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/