Re: Pamięci DDR400-błędy @333-OK

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Mon 06 Dec 2004 - 16:21:33 MET

Tygrysek <taurus-ui.SKASUJ_TO@wp.pl> napisał(a):

> Mam 2 kości DDR400 512MB Kingstona na MB ASUS A7N8X-Deluxe. Pięknie
> chodziły na 333MHz (XP 2500+), ale zmieniłem procek na XP 3200+ z FSB 200
> no i teraz przy FSB 200:
> - Każda z kości pamięci w pierwsyzm gnieździe działa OK
> - W 2 i 3 gnieździe są błędy (Memtest 86 v3.1)
> - testowane razem / osobno w dualu, bez dualu - zawsze wychodzi na to
> samo: pierwsze gniazdo OK, 2 kolejne - błędy.
> Przy ustawieniu taktowaniu RAM 333MHz wszystko jest OK. Pozostałe
> parametry RAM ustawiałem na różne sposoby - nie ma to znaczenia.
> [...]

Miałem _identyczny_ problem z Twinmosem 512x2 i NF7. Zmieniałem
pamięci (na kingstona), zmieniałem płyty (kilka sztuk nf7 i
nf7-s rev 2.0/ultra 400) i nic :(

Testowałem prime i memtestem.

FSB procesora na 166 - pamięci na 200 - ok.
FSB procesora na 200 - pamięci na 166 - ok.
FSB procesora na 200 - pamięci na 200 jedna kość - ok
FSB procesora na 200 - pamięci na 200 - błędy!

Zmieniałem napięcia, zasilacze, timingi, bios, itp. itd. W sumie mam z 5
kompów na takich częściach. I zawsze to samo. W końcu dałem sobie spokój.

Bug w NForce2 ??? Być może trzeba odpowiednie pamięci trafić.

--
Wojciech "Mancer" Przybysz
Sprzedam Octavie 1.8 Turbo VTG 300KM+