Re: Nagrywarka DVD z Dual Layer oraz Mount Rainier

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 20:07:23 MET

Użytkownik "Adam Wozniak" <adamPODKRESLENIEwozniak@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:coh93t$dv7$1@atlantis.news.tpi.pl
[...]
> ... widać, że MRW nie jest wspierane. Hmmm... Chyba, że dołożyli to w
> nowszych firmware'ach.

Nie dołożyli. IMO ten format (MRW) nie ma przyszłości - niedługo wejdą
nowe chipsety umożliwiające zapis DVD-RAM 16x. DVD-RAM jest dużo
wygodniejsze w obsłudze i o wiele, wiele bezpieczniejsze.

> Wkurza mnie to małe wsparcie Mount Rainier :(
> To jest (dla mnie) super rozwiązanie. Za to UDF (z racji, że jest
> realizowane programowo) trochę mnie zniechęca :(
> No i do tego Mount Rainier potrafi formatować w tle.

W DVD-RAM formatowanie trwa minuty, więc nie ma potrzeby sięgać do
takich programistycznych sztuczek.

> W sumie to też jest dziwne, że DVD-RAM się nie przyjął na rynku.
> Wiadomo powszechnie, że DVD-RAM jest lepszym nośnikiem pakietowym od
> płyt DVD-RW
> i DVD+RW.

To nie prawda, że się nie przyjął. Po prostu format ten zaprojektowano
przede wszystkim do _bezpiecznego_ przechowywania danych. Jak to jest
ważne doceni każdy, komu się przestała "czytać" jakaś płytka, czy to z
powodu zestarzenia, czy też porysowania. W DVD-RAM takie problemy
praktycznie nie istnieją. Pole zastosowań DVD-RAM dodatkowo znacznie
zawęża chwilowy brak nagrywarek z porównywalnymi szybkościami nagrywania
do zwykłych nośników DVD. Jednak gdy tylko wejdą one na rynek - sytuacja
się drastycznie odwróci...

> Argument, że "przecież płyty DVD-RAM są drogie" też nie do końca jest
> prawdziwy, gdyż można się domyślić, że jeśli format ten byłby bardziej
> popularny, to pewnie i ceny nośników spadłyby.

Wcale nie są wiele droższe od dobrych nośników DVD+-RW, które do
przechowywania danych się hmm... średnio nadają. Dla DVD-RAM w tych
zastosowaniach chwilowo nie ma sensownej alternatywy.

/odpowiadając zmień px na pl/