Re: Zablokowany bios konktolera

Autor: Tomasz <labeo7_at_poczta.onet.pl_usun>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 16:23:07 MET

Użytkownik "Kubu$" <kubuss.no.span.wytnij.to@to.tez.go2.pl> napisał w
wiadomości news:cTBsd.68534$ha.31437@news.chello.at...
> Witam,
>
> Kupiem okazyjne za pare zl kontroler firmy ST Lab na chipsecie
> SiliconImage SiI0649CL160. Kontroler niby dziala, ze ma zablokowany bios i
> przy odpalaniu kompa wywala komunikat "Press F12 (nie jestem pewiem) bo
> Windows 2000", ja Windowsa 2000 nie mam :) po tym na dole pojawia sie
> napis "Bios disableb". Jak go odblokowac? i zmienic ten komunikat w by
> dziala jk inne z ktorymi mialem do czynienia?

Napisz co masz podpiete do kontrolera i czy dziala mimo komunikatu czy nie
bo nie zrozumialem z tego co napisales??
Jesli nie, wlacz komputer bez podlaczania dyskow do tego kontrolera i
sprawdz czy tez wywala ten komunikat. Jesli nie to oznacza, ze masz zle
podlaczone/ustawione dyski.
Druga sprawa, ze w tym kontrolerze najprawdopodobniej nie ma mozliwosci
edycji biosa, wiec moze w wyniku jakiegos blednego ustawienia (np. zworki)
probowac wchodzic do biosa, co oczywiscie sie nie udaje.

I jeszcze jedno na stronie SiliconImage jest w FAQ-u odpowiedz na Twoje
pytanie:
Q: After I boot up my ATA controller card, I get the message "BIOS is
disabled". Is there a problem with the card?
A: If you do not have any ATA devices (e.g.hard disk drives)attached to the
ATA controller card, this message will be displayed. Also, with certain
ATAPI devices you may also receive this message. If all the devices are
responding normally, then there is no problem and you do not need to do
anything. This message has now been removed from recent BIOS version
releases.

pozdrawiam
Tomek