Problem z samoczynnym wylaczaniem sie komputera

Autor: Kaktusak <rob_at_piast.trzepak.net>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 03:09:34 MET

Witam
W poniedzialek kupilem troche wnetrznosci do komputera i to byl chyba blad,
od tego dnia ciaglem problemy:(
Kupilem Abita NF7, semptrona 2400, 2xHynixy 256, do tego huntkeya bs3000,
pentagram freezone chyba 80 alu, reszta to jakas stara siecowka, cd rw teaca
x8, dysk maxtora 40gb, gigabyte 9550
Najpierw po probie aktualizacji biosa z poziomu windowsa ( wszystko bieglo
ok az do komunikatu zeby zrestartowac komputer) komputer juz nie ozyl,
krecily sie wentylatory i tyle nastepnego dnia zawiozlem plyte do serwisu,
potrzymali ja chwile na zapleczu (aktulizacja biosa) i wrocila do domu,
teraz bios jest z 13-08? bodazje wole go nie ruszac
Zainstalowalem windowsa, ale ze mnie wnerwial wiatrak ( ten pentagram mocno
szumi na 3000 obr.) to kupilem regulator obrotow zalmana i radiator zalmana
niebieski na nb
Wyciaglem plyte z obudowy, wymienilem radiator ale okazalo sie ze sa ciagle
problemy
Mianowicie komputer wylacza sie w najrozniejszych sytuacjach, nagle czarny
ekran i cisza nic nie pracuje
Podejzanym bylo gnizadko>podlaczylem do innego, akar> wymienilem na inny,
kabel od zasilacza> inny, potem zabralem sie za wnetrznosci
Wymienilem karte graf na stara i dalej to samo, wyciagalem jedna kostke
pamieci, wsadzalem w inny slot>dalej.., poodlaczalem wszystkie napedy karty>
zostal tylko procesor jedna pamiec i wentylator i potrafil wylaczyc sie w
biosie(zreszta to tez czeste, wchodze do biosu patrze np na temperature
procesora i po minucie procesor sie wylacza,zmienilem zasliacz na stary
enlight 250w dalej to samo
Wylaczal sie w roznych momentach np wlaczam film, wczytuje strone, ale np
wczoraj wieczorem zostawilem komputer i szedl cala noc sciagajac z grup
binarnych dane sciagnal z 4 gb i nic, wracam rano dziala, rozpakowalem 3
archiwa po 700 mb i nic, probowalem zrobic to z 4 2,5gb'towym i sie wylaczyl
po chwili
Teraz dziala poodlaczalem wszystkie zewnetrzne wtyczki poza grafika,
klawiatura i myszka, w windowsie nie wlaczam zadnych filmow ani nic innego
poza newsami i www bo znowu sie wylaczy i nie wstanie, az strach cokolwiek
robic:)
Aha zostala mi przypadkiem tak mala syrena:) chyba zapomnieli w serwisie ja
wyjac z plyty, byla podlaczona do bolcow tam gdzie resety, diiody led itp i
jak sie wylaczal to wyla tylko nic mi to nie mowilo, moze sie gdzies jakies
spisy tych sygnalow?(w instrukcji brak)
Komputer w zaden sposob nie podkrecany, myslalem zeby puscic fsb na 200 ale
przy takich checach narazie wole zeby chociaz normalnie dzialal
Dane z speedfan napiec to na ta chwile vcore a 1,6V , vcoreb 2,7V, +3,3V
3,34 , +5V 5, +12V 11,8 ,-12V 12,2, -5V -5,05 , +5VSB 5,48 , VBAT 3,46
Prosze o pomoc bo juz siwieje od tego grata i przeklinam dzien kiedy mnie
naszlo na upgrade
pozdrawiam
RK