Re: calkowita pamiec fizyczna vs. dostepna pamiec fizyczna

Autor: Paweł Kraszewski <Pawel_Kraszewski_at_wp.pl>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 01:11:45 MET

mati wrote:

> W informacji o systemie, w windowsie, mam dostepna pamiec fizyczna
> mniejsza od rzeczywistej - fizycznej. Czy to oznacza ze cala nie jest
> wykorzystywana? I jak mozna to zmienic?

Ehm. Micro$oft jak zawsze słodko tłumaczy...

1) "Całkowita pamięć fizyczna" to to, co Windows może wykorzystać. Jest to
rozmiar zainstalowanego RAMu minus drobiazgi typu shadow BIOSu, dziury
poniżej 1MB i inne takie.

2) "Dostępna pamięć fizyczna" należy czytać jako "jeszcze dostępna pamięć
fizyczna" - ilość pamięci jeszcze przez Windowsa nie zjedzonej na bufory i
aplikacje, czyli dostępnej dla potencjalnych konsumentów. To jest takie
M$oftowe tłumaczenie terminu "nie zajęta pamięć RAM" ("free physical
memory" bardziej tłumaczy się jako "wolna pamięć RAM", ale już widzę
kolejki matołów do serwisów, że kupili szybką pamięć RAM a Windows twierdzi
że jest wolna ;)

Pozdrawiam,

--
Pawel Kraszewski