Profesjonalne WC- jak i z czego???

Autor: rosak <hatespam_at_WYWAL.TO.megapolis.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 12:23:20 MET

Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Na wstępie powiem, że przejrzałem już niejedną stronę o WC, niejedno forum i
niejeden wątek ale nie dowiedziałem się wszystkiego co chciałbym wiedzieć,
zanim wydam jakieś 200-300 zł na prof. WC.
Ostatnie 2 tyg. męczyłem się na CPC, po czym odesłałem i czekam na zwrot
kasy.

Mój sprzęt:
Barton 2500+
MSI KT6AV
Radek Sapphire 9800SE@PRO (R360) (parzy)
512 DDR 400
Zas. ROPLA 400W
Nic nie podkręcane.

Obecnie mam cooler Arctic Cooling Copper Silent i temp. na procku ok. 60st.,
na CPC miałem 54-59st.
Do WC chciałbym zastosować małego peltierka, ok 20W, no chyba że okaże się
to zbędne.
Pytania na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Jaki blok będzie najlepszy- wiercony, frezowany, typu Z czy 'normalny'?
2. Do czego na niektórych blokach służy trzecia dysza pośrodku, która
zazwyczaj ma większą średnicę niż 2 pozostałe?
3. Zależy mi przede wszystkim na wydajności, ale też na ciszy, czy Atman
2000 będzie dobra? (planuję zamknięty obieg)
4. Na Radka będę zakładał Ati Silencer, więc tutaj problem z głowy, wodą
natomiast chcę schłodzić procka i chipset, bo też parzy, czy w połączeniu z
chłodzeniem procka będzie to wydajne?
5. Acha- chłodzenie na HDD (Barr. 7200, SATA 120 Gb- grzeje sie okropnie),
podejrzewam że sam hdd będzie okropnie obciążał układ chłodzenia, może jakiś
osobny obieg? Albo jakaś sucha alternatywa na hdd?
6. Chłodnica- czy kupić kadeta na allegro za ok. 75 zł, czy lepiej poszukać
na szrocie?

Z góry dzięki za wszelką pomoc, będę uczestniczył w konwersacji bo bardzo mi
na tym zależy a sprzętu na rynku jest tak mnóstwo że nie chcę poprostu
kupować w ciemno, tak jak kupiłem CPC.

Pozdrawiam
rosak