Re: nagrywanie p³yt dwustronnych

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 22:23:03 MET

On Fri, 31 Dec 2004 17:22:56 +0100, "Mateusz" <nolag@poczta.onet.pl>
wrote:

>Witam!
>
>Chcia³bym sobie nagraæ na p³ytkê (chyba dwustrona) plik o pojemno¶ci 7,5 GB.
>Jakim programem to zrobiæ ? Co ustawiæ ?
>
>PS Nagrywarke mam Lite-on oczywi¶cie z obs³ug± Duble layer.

Ale Double Layer, jak sama nazwa wskazuje to nie plyta dwustronna a
dwuwarstwowa... Uwazaj zeby ci nie wtrynili badziewia rzeczywiscie
dwustronnego - nagra ci to kazda nagrywarka pod warunkiem ze recznie
na druga strone przelozysz - odczyt podobnie z recznym przekladaniem.
Sa takie plyty, beznadziejna sprawa, nie ma strony odpornej na
zadrapanie (bo po obu zapis - nawet nie mozna na chwile na stole
polozyc bez ryzyka podrapania) nie ma gdzie opisac (waski pasek wokol
otworu srodkowego jedynie). I pliku 7.5GB na taka nie nagrasz - to sa
w koncu jakby dwie odrebne plytki sklejone razem.
Inna sprawa z dwuwarstwowa - dwie warstwy zapisu leza jedna nad druga,
optyka lapie to przez ogniskowanie w dwoch roznych plaszczyznach,
odczyt obu warstw idzie rownoczesnie i te osiem z kawalkiem gigabajta
mozna ciurkiem wtrynic (ale chyba tylko w UDF-ie, ISO9660 ma niestety
ograniczenie do 2GB/plik). I sam bylbym ciekaw jaki program to obsluzy
- chociaz w Nero widze ze jest kreska na 4.7GB i druga kawalek powyzej
8GB - moze jaby dac nagrywarce plytke dwuwarstwowa to po prostu by
obsluzylo (nagrywarka sama w sobie potrafi ponoc)?
Tylko gdzie dorwac plytke dwuwarstwowa??? Nawet tylko do zapisu -
jedna kupilbym chocby na sprobowanie.

--
Darek