Re: Barton 2500+ czy 2600+ ?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 15:36:19 MET

Użytkownik "PiterS" <pestach@DELETEpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i77j3wh3rsfb$.ejj7g1i82bj6$.dlg@40tude.net...

> Mam pytanko - dlaczego 195 a nie od razu 200 MHz?

Pomyśl.

> A jeśli chodzi o KT600 to dzielniki przełączają się automatycznie
> (przynajmniej u mnie) i jeśli ustawię 199 MHz to wszystkie PCI i AGP są
> maksymalnie podkręcone, ale jak dam 200 to pracują na standardowych
> częstotliwościach. Powyżej 203 MHz następuje dalsze podkręcanie PCI i
AGP.
> Tak więc ustawienie 195 MHz na KT600 może być niezbyt dobrym rozwiązaniem.

W normalnych płytach po prostu jest w biosie opcja przełączania dzielników
np. 1/6 1/5 1/3 2/5. W pozostałych płytach z reguły wstępnie ustawia się
wszystko zworkami a potem biosem więc zawsze jest wybór czy np. dla
magistrali 195, PCI ma być nad-taktowane czy nie-dotaktowane. Ostatnią
(najtańszą w praktyce) grupupą mobo'ów są takie, w których PCI rośnie do 37
wraz FSB, powyżej 37 same przeskakują na 30 i znowu rośnie do 37. Tak samo z
AGP.