Re: Nowy Notebook - co sprawdzić?????

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 18:01:22 MET

Ren wrote:

> Mam pytanie co powinnam sprawdzic
> (oprocz oczywiscie skladowych i kongiguracji co juz zrobilam ;) )? Z tego co
> widzialam w archiwum powinno sie sprawdzic obecnosc martwych piksli na
> matrycy - jak najlatwiiej to zrobic? Co oprocz tego powinnam sprawdzic?

Najlepiej sprawdzić.. wszystko. A w szczególności:
- matrycę, zerknij np.
http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_monitor.html , osobiście
polecam NEC Monitor Test
- pamięć np. Memtest86+ np. http://www.memtest.org/ , min. ok 6h
- hdd np. DFSee np. http://www.dfsee.com/dfsee/cdrom.htm#6xxiso , bardzo
dobry read-write test całej powierzchni
- ogólną stabilność CPU/chipset MB np. Hot CPU Tester , min. ok. 6h

Co do "walniętych" pixeli sprawdzasz:
- wypalone pixele na białej planszy (to generalnie po prostu zbiór
wypalonych subpixeli umieszczonych obok siebie)
- świecące subpixele na czarnym tle (w ww NEC MT jest to opcja z
wyłączonymi wszystkimi składowymi RGB)
- wypalone subpixele na planszach o takiej samej jak one barwie
składowej RGB np. wypalony czerwony subpixel najlepiej widać na czystym
czerwonym tle (jako ciemny punkt, pixele innego koloru są wtedy wyłączone).

Potem uzyskane "wyniki" sumujesz i porównujesz z gwarancja producenta co
do "badpixeli" ;-)
BTW - czasem możesz trafić na przypominające wypalony pixel/subpixel
ciemne punkciki będące zanieczyszczeniami po /wewnętrznej/ stronie
matrycy (drobinki kurzu itp.). Podlegają one innych warunkom gwarancji
niż pixele, często w ogóle nie są w niej uwzględniane. Łatwo je odróznić
dysponując szkłem powiekszającym, z którym widać poszczególne pixele.
Wspomniane "zanieczyszczenia" mają z reguły nieregularny kształt, /nie/
  pokrywajacy się z umiejscowieniem subpixeli.

> Dzieki za informacje!

NP

> Pozdrawiam,
> Renata