Re: co jo zrobił:/ utrata partycji..odzyskiwanie

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 30 Dec 2004 - 15:56:38 MET

KRystian napisał:

> Byly sobie dwie partycje, jednak po experymentach ghostem,
> nadpisałem te drugą partycję pierwsza, wiec wszystko
> jest to samo co na pierwszej:((

Możesz wyjaśnić dokładniej jak to zrobiłeś?
Wersja 1:
Miałeś dwie partycje. Chciałeś odtworzyć obraz pierwszej, ale
pomyliłeś się i jako "destination" wybrałeś drugą partycję. Obraz
został zapisany na drugiej partycji, a pierwsza została nie tknięta.
Teraz masz *dwie* partycje i na obu te same (albo podobne) dane.

Wersja 2:
Miałeś dwie partycje. Chciałeś odtworzyć obraz pierwszej, ale
pomyliłeś się i wybrałeś "disk from image" zamiast "partition from
image". Ghost usunął istniejący układ partycji i utworzył jedną
partycję zajmującą obszar całego dysku. Teraz masz tylko *jedną*
partycję i w ogóle nie widzisz swojej starej partycji z ważnymi
danymi.

Która z wersji dotyczy twojego problemu?

Jeśli prawidłowa jest wersja nr 1, to masz poważny problem. Dane z
początku drugiej partycji zostały zamazane całkowicie i nie da rady
ich odzyskać. Jeśli druga partycja była większa od danych w obrazie
Ghosta, to możesz odzyskać dane które nie były nadpisane (czyli
znajdujące się w dalszej części partycji). Pomogą ci w tym narzędzia
typu Easy Recovery Professional, PC Inspector File Recovery,
GetDataBack, Lost & Found, Tiramisu. Niestety, muszę cię jeszcze
bardziej zmartwić - jeśli dane były pofragmentowane, to w części
odzyskanych plików będziesz miał sporą sieczkę. Być może niektóre
z nich będą całkowicie zniszczone.

Jeśli prawidłowa jest wersja nr 2, to prawie jesteś w domu. Usuwasz
partycję, którą stworzył ci Ghost. Nie tworzysz nowej, tylko
odpalasz program TestDisk, albo BootIt. Za ich pomocą przeprowadzasz
skanowanie dysku w poszukiwaniu starych partycji. Oba z tych
programów powinny sobie z tym poradzić. Zapisujesz na nowo układ
partycji, restart i gotowe :) Tak oczywiście wygląda to w idealnym
przypadku. W praktyce bywa różnie, ale na kilkanaście takich
przeprowadzonych operacji prawie zawsze mi się udało i cała druga
partycja została przywrócona do stanu sprzed awarii.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/