Re: o co chodzi z tym legendarnym BX'em???

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 12:14:28 MET

> Po prostu jest "best of da best" dla Pentium II/III - stabilny i
> cholernie wydajny. Jedyną wadą jest brak natywnej obsługi FSB133
> (natywnej czyli takiej, gdy PCI=33MHZ a AGP=66MHz, nie mówię o
> podkręceniu) oraz tylko ATA/33 - chcesz szybciej, musisz kupić
> zewnętrzny kontroler.

Ewentualnie od razu szukac plyty z drugim kontrolerem ATA/RAID.
Na przyklad Abit BE6-II czy Asus CUBX.

> AGP tylko 2x, ale z tego co wiem to i tak dużej
> różnicy pomiędzy AGP2x a np.4x w rzeczywistych zastosowaniach
> nie ma...

Dokladnie.

Alternatywnie mozna brac plyte na chipsecie i815 Solano2.
Wydajnoscia ustepije o wlos BXowi, ale ma juz oficjalnie
magistrale 133 i szybsze ATA. Z tym, ze dla odmiany adresuje
tylko 512 mb RAM.

Z pozostalych chipsetow chyba tylko VIA Apollo 133T ma szanse
sie zblizyc do osiagow BX. Reszta odstaje dosc znacznie.

Oczywiscie pomijam intelowe potworki tworzone pod RamBusy.
Bo o ile i820 zadna rewelacja nie byl, to i840 byl calkiem
calkiem (jesli pominac cene ;)).

Pozdrawiam,
Vituniu.