Re: Permanenty halt systemu - po awarii zasilacza

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 01:02:38 MET

ZAAN wrote:
> [...]
> tzn. obraz zostaje "zamrożony", komputer nie reaguje na klawiaturę i myszkę,
> wygląda to na halt procesora i pomoga jedynie zimny reset. Nie udało mi się
> zaobserwować w którym momencie komputer zawiesza się, wydaje mi się to w tej
> chwili całkowicie losowe. Czasami pracuje bardzo długo bez zarzutu. Procek
> nie jest podkręcony, temperatura na podzespołach za każdym razem w normie,
> zapuszczałem programy testujące i testy wydajnościowe, przy żadnym z nich
> sie nie zawiesił, co wydaje się jeszcze bardziej zastanawiające.

Sugerowałbym sprawdzenie komponentów, a zwłaszcza wszystkiego na PCI
(karty sieciowej, modemu i co tam jeszcze masz). Bywa, że takie
komponenty zostają w wyniku padu zasilacza częściowo uszkodzone, tzn.
niby działają, ale pojawiają się anomalie. W przypadku karty sieciowej
takie anomalie mogą powodować właśnie "halty" systemu (podobne objawy
mogą też dawać źle napisane sterowniki albo system nieodporny na różne
ataki typu "nuke").

W przypadku kontrolera ATA100, który "przeżył" awarię zasilacza miałem
taki numer, że wszystko działało dobrze, dopóki wisiał na nim ten sam
twardy dysk, co przed awarią. W momencie podłączenia nowego dysku
zaczęły się najdziwniejsze objawy.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com