resetowanie sie kompa i zwisy windowsów moze procek przegrzany?

Autor: Akanid <akanid_at_niespamuj.poczta.fm>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 23:12:31 MET

witam

parte razy ostatnio pytalem was co moze byc przyczyna resetowania sie
komputera samoczynnego i wieszania sie windowsow nawet na golym
systemie. problem jest na pewno sprzetowy. wykluczylem juz podzespoly:
RAM, grafika, zasilacz, pozoistaje plyta głowna i procek z wlasnie
chlodzeniem. Plyta jest nowa Gigabyte 7N400E-L. Sprzet skaldalem sam.
Procka uszkodzic nie uszkodzilem bo dałem podkladke miedziana co mialo
go uchronic przed uszkodzeniem. zreszta podkladka jest wysokosci jadra
przeciez i chyba niemozliwe jest skruszenie go z podkladka. załozylem
chlodzeni i posmarowalem ładnie pasta (moze za duzo??) na starej plycie
Epox 8k7a mialem temperature miedzy 44 a 49 stopni. Tutaj w stersie
dochodzi mi do 60st wg BIOSU a wg speedfana to nawet 70 paru stopni.
zakladajac ze zle zalozylem chlodzenie dalem za duzo pasty czy cholender
wie co. biorac pod uwage temperature srednia z dwoch tych odczytów 65st
to chyba jest to maksymalna dopuszczalna która jest w normie dla tego
procka czy sie myle? oczywiscie juz pisze jaki to procek Athlon XP 1600+
1,4GHz nigdy mocno nie krecony. pare razy sie bawilem w krecenie
magistrala ze 133 na max 135 to dawalo pare MHz. no ale takie krecenie
bylo na starej plycie i nawet temperatury nie podnosilo. Teraz jeszcze
dwa słowa o tym jak i czym go chłodze. To jest jakis cooler caly
aluminiowy dosc pokaznych rozmiarów z pokaznym wentylem. ponizej
zamieszczam link do zdjecia coolera.

http://lawka.jestsuper.pl/y4110047.jpg (sorry za nie najlepsza jakosc)

  pasta jak polozylem to jakas zwykla pasta dostalem w sklepie za 3 czy
4 zl. cala biala wiec wnioskuje ze bez srebra (stara pasta przy
przekladaniu proca do nowej plyty byla srebrna) jesli to cos komus powie
to parametry pasty sa nastepujace: Fanner Group HeatSink Conductors.
Thermal Conductivity:>2,062W/m-k Thermal Resistance:<0,06 st C-in^2/W.
Czy mozliwe jest ze sprzet mi sie wiesza od przegrzanego procka? nie
wydaje mi sie zeby bylo to dla niego za duzo. Bardziej wierze w
temperature BIOSow gdzie podaje max60st. Dodam moze jeszcze ze jak tylko
wlacze kompa po nocy z rana to jak od razu wejde do BIOSU topokazuje mi
temperature 38-39st C a to wg mnie za duzo.
No i wreszcie do sedna sprawy jesli to przegrzanie to czy jak poprawie
chlodzenie to bedzie chodzil dalej czy lepeiej go sprzedac i wziac nowy?
A jesli chlodzenie poprawic to jakie zalozyc na takiego procka? Cos
renomowanego i zeby pasowalo do mojej plyty i zeby mozna bylo tym
schlodzic tez jakiegos procka poweidzny AMDKA ze 2GHz jak se kiedys
kupie. Głosnosc chloedzenia ma mniejsze znaczenie chodz najlepiej by
bylo zeby byl jak najcichszy. Z gory pszepraszam za tak dlugie wypociny
i dziekuje za cierpliwosc i prosze o rady.

pozdrawiam
akanid