kilka prostych pytań :)

Autor: Sławek Ś. <slawas2001_at_gazeta.pl>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 19:49:07 MET

witam ,nie wiem czy to dobra grupa ale sprubuje :D mam kilka dość prostych
pytań dotyczacych głównie podstaw budowy kompa, będę dogonnie wdzięczny za
udzieloną pomoc:)
1. czym się rózni karta sieciowa od modemu?
2.czy twardziel, cd rom i stacja dysków to urządzenia peryferyjne a jesli
nie to jakie?
3.czy zegar taktujący jest w procesorze czy na płycie :)
4.coś mi świta odnośnie głównych parametrów płyty, chipsetu i procesora ale
jeszcze tego do konca nie rozumię
jeżeli ważna jest prędkość [MHz] liczba bitów [b] to czy mogę założyć np
szybszy procesor do wolniejszej płyty i jak to mniej więcej się
dopasowywuje żeby pasowało i działało, czy produceńci możez góry produkują
płyte dopasowaną do określonego procesora i chipsetu i innych nie da się
zamontowac

Pozdrawiam i dzięki
Sł.