Re: czy Chieftec HPC-420-302 DF pasuje do każdej obudowy Midi T?

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.WYWAL-TO.net.pl>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 20:13:15 MET

On Tue, 30 Nov 2004 21:56:06 +0100, Dentarg <den@it64.com> wrote:

> Ale jak obwody 12V są rozdzielne, to z jednego nie pociągniesz
> większej mocy niż znamionowa (bez straty parametrów).

Zgadza się, ale nawet stosując przelotki nie możesz jednocześnie
ciągnąć prądu z obydwu obwodów jednym odbiornikiem. Trzeba by
zastosować rezystancje wyrównawcze.

> Ale w danych znamionowych tego akurat modelu Chieftec pisze (to od
> niedawna też poprawna forma ;)), że są dwie linie 12V i jedna z nich
> jest podłączona właśnie pod jeden z czterech nadmiarowych pinów, żeby
> niby zasilać kartę graficzną PCIe. Nie wiem ile w tym prawdy, ale

Hmmm, nie znam tego akurat zasilacza - przyznaję. Dodatkowe piny
zostały też wprowadzone do ATX po to, żeby zasilać m.in. kartę
graficzną i skoro piszą w instrukcji, że jest na oddzielnym obwodzie,
to nie wypada sie z tym nie zgadzać bez uprzedniego sprawdzenia ;-).
Specyfikacja ATX nie nakłada jednak obowiązku posiadania na tym pinie
oddzielnej linii, przynajmniej nie wynika to z rysunku ;-).

> oddzielne obwody 12V ... po za tym przelotka od Chiefteca łączy
> właśnie 2*12V w jeden pin we wtyku 20pin.

Czyli Chieftec tak nakombinował, żeby było lepiej? Muszę kiedys dorwać
taki zasilacz :-)

> Tak, ale przelotka to 10PLN i ma się uniwersalne rozwiązanie, bez
> straty gwarancji.

Nie wypada się nie zgodzić :-).

--
Pozdrawiam