Re: ATAPI incompatibile !!

Autor: Mac <mac_at_wp.pl>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 16:38:44 MET

> Do normalnego IDE - inne urzadzenia na tym chodza bez zadnego problemu

Z doswiadczenia programistycznego "low level" wiem, ze niektore seagate'y o
tych pojemnosciach i wieksze - tak do kilkunastu GB potrafily po wyslaniu po
portach kontrolera komendy ATAPI Info "zawiesic sie" i w przypadku
niektorych modeli trzeba bylo wylaczac i wlaczac dysk ponownie, bo nie dosc,
ze dysk nie byl dostepny to blokowal drugie urzadzenie podlaczone do kabla -
ale na szczescie to rzadki problem.
Nie wiem, czy na stronie Seagate jest jakas poprawka na firmware tego dysku
czy nie, ale na poczatku tym radze sie zainteresowac, pozniej jeszcze
ewentualnie uaktualnic BIOS plyty glownej, albo ... umiescic dysk w takiej
konfiguracji, w ktorej dziala (o ile jest taka) lub ... dokupic jakikolwiek
tani kontroler na PCI.
Trzecia opcja - niech system sam go wykryje a w BIOS-ie wymusic zeby nie
wykrywal tego dysku...
(jest jeszcze bardzo rzadko wystepujaca opcja - poziom napiec wymaganych
przez kontroler lub dysk nie zgadza sie, ale to rozwiaze tylko dodatkowy
kontroler)