LG Flatron 775FT - problem z włączeniem monitora

Autor: Mimek <mimek_at_interia.pl>
Data: Thu 27 May 2004 - 17:40:47 MET DST

Witam
Od pewnego czasu mój monitor (LG Flatron 775FT) ma okresowy problemy ze
"wstawaniem". Objawia się to tym, że np. po włączeniu kompa i odczekaniu
kilku sekund na "pobudzenie" monitora, ten zamiast uruchomić się tylko
"pstryka" i pozostaje czarny ekran a dioda na włączniku pulsuje kolorem
pomarańczowo-czerwonym. Po kilkunastu sekundach monitor próbuje wstać
ponownie, dioda zapala się na zielono by po chwili przejść do
pomaranczowo-czerwonego pulsowania a ekran pozostaje ciemny. I tak w kółko.
Stan taki trwa różnie: czasami monitor wykonuje jeden cykl i wstaje a
czasami to i przez kilkadziesiąt minut nie może wstać. Nie zauważyłem nic,
co by mu pomagało - w jego zachowaniu nie ma żadnej reguły.
Od razu uprzedzam, że szukałem rozwiązania tego problemu na necie i jedyne
co znalazłem to:
1) dociśniecie karty grafiki do złącza AGP - nie pomaga
2) uszkodzony kabel sygnałowy = wymiana kabla - wykluczam taką możliwość,
gdyż po odłączeniu monitora od kompa powinien się wyświetlić na nim
komunikat "No signal" a tymczasem monitor dalej "nie wstaje".
Dodam jeszcze, że podczas normalnej pracy zdarzają mi się takie sytuacje, że
obraz na monitorze znika (zastępuje go szary ekran - w kolorze mojego
pulpitu - z dziwnymi,ukośnymi paskami w dole ekranu). Gdy wyłączę monitor
lub całego kompa i włączę ponownie najczęściej monitor już nie wstaje i
zachowuje się j.w.

Ciekaw jestem czego to może byc wina i czy rzeczywiście potrzebna jest
interwencja serwisu (monitor ma ponad 2,5 roku i jest już po gwarancji :/ ).
Macie jakieś pomysły?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Miłosz Siemiński
mimekUSUN_TO@interia.pl