Re: Laptop i "zwykly" dysk

Autor: Krzysztof Szatanik <dbl001.usun.dodatki.antyspamowe_at_bo.inaczej.nie.dojdzie.o2.pl>
Data: Tue 25 May 2004 - 22:44:09 MET DST

In news:c906oe$410$1@news.onet.pl,
atak_paniki <atak_paniki@poczta.onet.pl> typed:

> problem rozwiazuje jedynie kieszen na usb (okolo150zl) jednak przy pII
> raczej bedzie usb 1.1 albo cos w tym stylu wiec aby chodzilo to
> wmiare ok trzeba by dokupic kontoler USB 2.0 -> dotego musi byc opcja
> bootowania kompa z usb w biosie

    No co wy... Każdy były Amigowiec powie wam że można podłączyć dysk 3,5
do 2,5. Wszak A600 i A1200 miały złącza i miejsce na dyski 2,5 cala, a że
były one o wiele droższe niż 3,5 to szybko znaleziono sposób na podłączenie
i zmieszczenie dysków 3,5. Do dzisiaj pamiętam minę ojca jak młotkiem
"tuningowałem" ekran ochronny mojej A1200 żeby się dysk zmieścił w środku :D

    O ile dobrze pamiętam dyski 2,5 mają zmniejszone złącze 40pinów + 4 piny
zasilania. Tak więc dysk 3,5 cala śmiało się da podłączyć do notebooka.

    Inny problem to gdzie później zmieścić taki dysk... A wbrew pozorom
różnica wielkości 2,5 a 3,5 jest ogromna. No i dochodzi kwestia
prądożerności :D

    No, ale wszytko to jest taką moją małą polemiką, bowiem pomimo
możliwości teoretycznej i praktycznej sens takiego rozwiązania jest
praktycznie żaden. Chociaż, już widzę tego notebooka z twardzielem
dyndającym pod nim na taśmie :D

--
#   Krzysztof Szatanik   dbl001-tnijto@o2.pl    GG: 2236900   #
# AMD XP 2500+ M 12.5x180Mhz | Asus A7N8X DLX | R9600XT 256MB #