karta linear flash - jak usunac wszystkie dane?

Autor: macminer <mac-junkout_at_polbox.com>
Data: Tue 25 May 2004 - 17:49:40 MET DST

Mam następujący problem z dość nietypową kartą pamięci do komputerów:

Karta pamięci linear flash, która była wcześniej używana w routerze
Cisco, teraz jest sformatowana narzędziami do takich kart z Win98SE
(m-systems ftl/ffts). Chciałbym ją doprowadzić z powrotem do stanu
dziewictwa :), tzn usunąć cały system ftl i FAT, tak żeby można ją było
zastosować w innym urządzeniu, które nie rozumie tej nakładki (czyli
potrzebne mi narzędzie w stylu fdisk, a nie format).

Mam do dyspozycji:

- laptop z PCMCIA, system Win98SE
- CD z Knoppixem. Niestety - z tego, co widzę, Knoppix choć posiada
narzędzia do kart PCMCIA, akurat obsługa linear flash nie jest
wkompilowana w kernel ani dostępna jako moduł.
- Program Cardworks (niestety działa tylko w Win95), teoretycznie
powinien umieć zinicjalizować taką kartę
- inne urządzenie, które niestety umie tylko dziewiczą kartę
sformatować, ale nie umie jej zainicjalizować...

Nie mam ochoty robić dual boota do Win95 albo jakiejś pełnej dystrybucji
Linuxa tylko po to, żeby poradzić sobie z tą kartą. Czy ktoś ma jakiś
pomysł, jak to ugryźć? Może jest jakiś soft, który potrafi to zrobić w
Win98? A może jest jakieś urządzenie, które potrafi samo z siebie
zinicjalizować taką kartę (wiem, że oprócz routerów takie karty bywają
stosowane w najmniej spodziewanych miejscach, np. jako pamięć w
syntezatorach albo niektórych starych cyfrówkach).

--
macminer