Re: Stary Bios a dysk > 32 GB

Autor: zlotowinfo <adminciejejeje_at_jejejego2.pl>
Data: Mon 24 May 2004 - 20:17:28 MET DST

> Pytanko takie mam: Czy na kompie typu Celek 400, 160 MB RAMU pojdzie
> wiekszy dysk niz 32 GB. Wiem, ze Bios nie wykrywa wiecej niz 32 GB. Czy
> jeżeli stworze partycje na innym kompie, obsługującym tak duży dysk.. to
> windows/linux bedzie widzial ten 80 GB dysk, czy dalej tylko 32 GB...
> i potrzebna bedzie aktualizacja BIOSU...

1. najprostrze
ograniczyć pojemność zworką

2. proste
wystartować system dysku widzialnego przez bios
a winda już dysk sobie znajdzie

3. wystartować system z dysku widzianego przez bios
na dyskach zainstalować
np. dla WDC - DataLifeGuard (mogę podesłać)
pozwala na działanie dużych dysków kompach które na to nie pozwalają

4. najtrudniejsze
ustawić parametry dysku które pozwolą na jego odpalenie
sprawdź jakie ma parametry u kumpla gdzie go widzi
a u sibie spróbuj jeden z tych parametrów zmniejszyć
byle tylko wykryło i odpaliło
i odpalić na tym program z p. 3

co do metody 4 nie sprawdzałem
poddał mi to kiedyś kumpel linux'owiec

--
www.zsoft.prv.pl - darmowe i najlepsze programy w danej kategorii, obsluguje
zewn.skrypty (*.js) więc zapraszam do współpracy lub propozycji programów