Athlon 2500-->3200

Autor: Łukasz <rfv14_at_wp.pl>
Data: Mon 24 May 2004 - 00:05:40 MET DST

Podkręciłem dzisiaj (przed chwilą) mojego Athlona 2500+ Barton na 3200+.
Wszystko poszło prosto: zmieniłem tylko CPU FSB Clock ze 166 na 200. Później
zmieniłem jeszcze CPU Vcore Select na 1.725 V (było chyba ustawione żeby
zarządzał tym sprzęt). Podczas startu pokazało mi prawidłowo nazwę nowego
procesora (3200+), tak samo w Windows XP (2.19Ghz). Zadowolony włączyłem
NVIDIA system Utility i nie wiem co się stało. Temparatura prcesora spadła o
kilka stopni (teraz wynosi ok 47C). Wcześniej kiedy sprawdzłem na
niepodkręconym procku tym programem rzadko spadała ponieżej 53 (z
działającym CPUIdle). Zawsze słyszłem że podkręcanie powoduje wzrost
temperatury procesora. Co może być przyczyną??
Niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz. Wskaźnik napięcia cały czas zmienia swoją
wartość, tzn raz jest 1.8, raz 1.6, a czasami jakaś wartość między nimi. Nie
pamiętam czy ta wartość tak skakała wcześniej, ale chyba nie (mówię tu o
napięciu CPU, reszta stoi w miejscu). Czy takie wahania mogą być szkodliwe
dla procka?? Mój konfig:
AMD Athlon 2500+ Barton
wiatraczek GlacialTech Igloo 2320
MSI K7N2 (nForce2 Ultra 400)
2*512 MB DDR 3200 ('noname :))
Radeon 9500 (ale potoków nie udało się odblokować :P)
zasilacz słaby- taki jaki kupiłem z obudową za 80zł