Re: lan - bluetooth

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 24 May 2004 - 00:21:38 MET DST

Krzysztof Szatanik wrote:

> In news:c8qgl4$bhn$1@inews.gazeta.pl,
> Bartłomiej Witczak <witczakb@NOSPAM.gazeta.pl> typed:

> Na allegro karty PCcard WLAN też nie są tak tragicznie drogie, a są o
> wiele pewniejsze, szybsze i łatwiejsze w użyciu/konfiguracji. Wiem co piszę
> bo sam mam w domu całą sieć na radiówce (komputer z łączem do netu z
> podłączonym AP i dwa kompy oraz notebook z radiówkami).

np. teraz koles sprzedawal D-Linka z 86PLN, byla to cena z wysylka;
kumpel kupil; ja kupilem na allegro karte no-name na podzespolach
Realtek-8180 za 100PLN; karta D-Linka za 86PLN lapie AP tam gdzie moja
karta nie lapie...... wiec juz za 2*86PLN masz WirelessLAN

> Co do tych IP, to zapewne mylisz pojęcia. W danym segmencie sieci musisz
> mieć różne numery IP, ale poprzez router z NAT'em wszystkie te komputery
> mogą być widoczne w innym segmencie sieci (np. internecie) pod jednym
> wspólnym IP. (wiem, lekko to uprościłem)

Twoj /Bartłomieja/ provaider ma jakas tam swoja siec; i jezeli przyznal
Ci dwa IP w tej sieci, to konfiguracja windowsa na jednym z notebookow
tak, zeby drugi mial rowniez adres z sieci provaidera bedzie
nietrywialna; konkretnie bedziesz musial zrobic most pomiedzy siecia
wireless u Ciebie w domu i siecia, ktora dostarcza Twoj operator;
normalnie w tego typu sytuacji robi sie na komputerze podpietym do dwoch
sieci "udostepnianie polaczenia internetowego" czyli tzw. NAT;

adas;