Re: sposób na pomiar obrotu wiatraka

Autor: Witiia <KASUJwitiia_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 22 May 2004 - 19:48:53 MET DST

Dnia 2004-05-22 19:31, Użytkownik Michal Bien napisał:

> Kup albo zlutuj sobie przelotke molex-3 pin, takie jak stosowano w
> Alphach [pobieraly za duzo pradu by zasilac je z plyty]. Zasilasz cooler z
> molexa a do wtyczki 3 pinowej na plycie idzie tylko bialy przewod z

też o tym myślałem. W drugim kompie na k7s5a kiedyś zrobiłem
identycznie, a mianowicie podłączyłem wentyl do zasilania z molexa i
puściłem go tam na 5V (cisza aż miło :)), a do płyty dałem mierzenie
prędkości. Wiatrak się kręcił, ale chyba za wolno, bo płyta pokazywała 0
rpm.

W przypadku z wątku chcę właśnie wentyl puścić na 5V, więc zwolni bardzo
i znając życie pewnie dla płyty będzie za wolno.

A w ogóle to kto wymyślił to "super zabezpieczenie" przed spaleniem
procka? ehhhhh

Dzięki za chęci

--
Witiia