Re: zadanko ....

Autor: Ysmay <ysmay13_at_poczta.fm>
Data: Sat 22 May 2004 - 15:18:08 MET DST

> 512 linii _łącznie_ to 128 linii na jeden blok (2^7).
> Offset wewnątrz linii (64 B) ma 6 bitów.
> Stąd 32 - 7 - 6 = 19.
>
> Kluczowe jest tu słowo łącznie: cztery bloki po 128 linie dają
> razem 512 linii. Tutaj też widać drobną wadę wielodrożności
> (wielościeżkowej asocjacji): buforuje wiele małych ciągłych
> obszarów i może zawodzić nieco przy obróbce dużych bloków
> danych zapisanych sekwencyjnie i używanych losowo.

Znalazłem coś ciekawego:

jeśli szerokość magistrali danych wynosi 2^k bajtów,a transfer blokowy jest
nałożeniem 2^m transferów całą szerokoscią magistrali, to linia powinna
zawierać 2^(k+m) bajtów. Liczba lini w pamieci podrecznej powinna umozliwic
skopiowanie pełnej strony (2^p bajtów) lub 2^N stron.