Re: zadanko ....

Autor: Ysmay <ysmay13_at_poczta.fm>
Data: Thu 20 May 2004 - 23:45:53 MET DST

> Nijak się nie przekłada. Drożność pozwala zapisać w pamięci
> cache kilka linii pamięci RAM o takim samym adresie linii
> (rozróżniane są właśnie dzięki różnym tagom), ale sam
> identyfikator (tag) pozostaje takiej samej długości, bo on
> jest powiązany wyłącznie z adresem fizycznym RAMu, a nie z
> organizacją cache.

Wielkie dzieki. Tylko teraz to mam jeszcze jeden problem. znalazlem takie
zadanko z taką odp. :

Bufor pamięci podręcznej o organizacji 4-drożnej zawiera łącznie 512 (2^9)
linie zawierające po 64 bajty każda. Jeśli procesor współpracuje z tym
buforem wytwarza adresy 32-bitowe w pamieci o strukturze bajtowej, to
etykieta adresowa (identyfikator) linii powinna zawierać

Na tescie jest zaznaczone ze to dobra odp. a ja po dzisiajszym dniu i
studiowaniu kilku artykułów ZWĄTPIŁEM. Mi wychodzi 17 =32-(9+6). Skąd to 19
???