Re: zadanko ....

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step1_at_poc1zta.onet.pl1>
Data: Thu 20 May 2004 - 18:01:54 MET DST

news:2004052014485600@grush.one.pl...
> [...]
[...]
> IMHO 32 - 5 - 10 = 17 bitów. Ale musisz to zrozmieć :)

32 bitowe adresowanie - 5 bitów offsetu linii - 10 bitów identyfikatora
linii rzeczywiście wynosi 17. Ale czy to nie jest adres segmentu pamięci
do którego się odnosi zawartość cache? A w pytaniu było o identyfikator
linii. Ja to zrozumiałem jako tę część adresu służącą identyfikacji
numeru linii, czyli tych 10 bitów jednak. Ale to tylko czysta dywagacja,
może problem z nazewnictwem, sam jestem ciekaw.

> http://sokol.gliwicki.necik.pl/uklady/cache-pl-01.html

No dobra zajrzałem, dobrze opisane, ale nadal jest tam:
"a więc na zapisanie adresu linii potrzeba 10 bitów. Te 10 bitów stanowi
starszą część adresu fizycznego bajtu w pamięci"
To nie jest to samo co: "etykieta adresowa (identyfikator) linii"?

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step1@poc1zta.onet.pl1(ale bez cyfr)