Re: RAID 0 i dwa dyski [sata i ata]

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_(at)poczta.usuń_to.onet.pl)
Data: Fri 14 May 2004 - 14:02:54 MET DST

Użytkownik "404" <napisz_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> mam dysk Seagate 80Gb 2mb ATA, podlaczonego przez przejściowke "SERILLEL2"
> do gniazda SATA. Mam zamiar kupic drugi dysk Seagate 80Gb 8mb SATA i
> polaczyc je RAID 0. Czy macie jakieś zastrzezenia do tego typu
konfiguracji
> ? Czy to prawidlowo bedzie dzialac? Jakie jest ryzyko awari ktorgos z
> dyskow?

Zasadniczo do RAID 0 zaleca się dwa identyczne dyski ... a najlepiej zeby
miały także tą samą wersje firmware. Zalecane jest to w celu osiągnięcia
maksymalnej wydajnośći. Przy dwoch roznych dyskach
działaać pewnie będzie ale jak to juz kwestia jak ze soba będą wspolpracowac
dwa różne napedy. trudno powiedzięć jednym to działa bez bólu inni maja z
tym jazdy. Druga sprawa to to że Seagate nie jest najlepszym pomysłem do
RAID wieleosób miało z tym problemy sam tego też doświadczyłem .... moii
koledzy także.. te dyski słabo pracuja w RAID ... efektem moze być spadek
wydajności zamiast jej przyrostu ... sam pamietam minutowe przestoje w
strippingu na 4 Seagate w połowie kopiowania jakiegoś wiekszego pliku. Do
RAID lepiej jest uzyć WD lub Maxtora

Pozdrawiam