Re: konfikt na PCI

Autor: p3pE (god107_at_gazeta.pl)
Data: Fri 14 May 2004 - 12:13:18 MET DST

> posiadam dość starą płytę główną z procesorem P166MMX. Na płycie są 3
> gniazda PCI. Ostatnio po podłączeniu do stałego łącza, oprócz karty
> graficznej na złączu PCI wylądował "modem" do stałego łącza. To ustawienie
> powodowało konfilkty - komputer się zawieszał przy korzystraniu z
internetu.
> Teraz, kiedy zostało tylko jedno złącze PCI wolne, chcę zaopatrzyć się w
> kamerę internetową. Ale żeby to zrobić, muszę kupić gniazda USB na slocie
> PCI i tym samym zająć wszystki gniazda PCI na płycie głównej. Stąd moje
> [...]

Ale wkoncu przelozyles ten "modem" do drugiego gniazda?
Problem tkwi w przerwaniach. Najwyrazniej karta sieciowa wspoldzielila IRQ z
jakims innym urzadzeniem (karta graficzna na PCI) a z tego co slyszalem to
karty sieciowe nie potrafia prawidlowo wspoldzielic IRQ i dlatego sie
zawieszal komp. Wyjscie jest takie:
Jezeli sieciowka nie dziala w jednym gniezdzie to przeloz do drugiego
Nie wszystkie urzadzenia beda tak reagowaly na wspoldzielone IRQ. Kontroler
USB o ktorym mowisz moze normalnie dzialac ale rownie dobrze moze tez wogole
nie zadzialac. U mnie bylo tak samo jak wpakowalem sieciowke i kontroler USB
na jedno IRQ. Nie dzialalo ani to ani to.
Najlepiej sprawdz przed zakupem czy ci pojdzie kontroler USB z
wspoldzielonym IRQ a jak nie to kup karte grafiki na AGP (o ile masz na
plycie glownej) i wtedy napeno znajdziesz wyjscie.

Pozdr