Re: jaka roznica AMD Thoroughbred?

Autor: szpon (szpon_at_no-spam.mail.alphasoft.org)
Data: Fri 14 May 2004 - 12:06:23 MET DST

Janusz - Vahanara wrote:

> Bo K7VZA była wyjątkowo udaną płytą.
> Krwi napsuła K7S5A - IIRC - która z pamięcią DDR nie chciała stabilnie
> pracować na szynie 133 MHz.

Muszę się nie zgodzić. K7S5A była również bardzo udaną płytą. Tylko
wykonanie serii Rev. 1.x było na tyle kiepskie, że trafiały się nie w pełni
działające egzemplaże. Sam mam K7S5A 3.1 (już drugi rok) i zero problemów
(były drobne trudności przy współpracy SDR'ek na 133MHz - po wymianie na DDR
wszystko zaczęło poprawnie chodzić).

> Karta SCSI Adaptec AHA 2940
> sieciówka SMC
> tuner TV Zoltrix
> karta dźwiękowa Sound Blaster 64
> 3 dyski twarde (8, 40 i 120 GB)
> nagrywarka LG
> DVD Lite-On
> kontroler ATA 66 Abit (ten niestety nie chce działać poprawnie pod XP)
> GF4 MX 440 (ją możnaby zmienić, ale nie ma na co w sensownej cenie).
> pod USB trochę sprzętu fot. cyfrowej.
>
> Bez problemów (z wyjątkiem tej karty Abita, do której nie ma dobrych
> sterowników).

u mnie tuner AverMedia, Sound Blaster Live!, 2x HDD (Seagate U5 40GB + WDC
80GB 8MB Cache), nagrywarka LG, DVD-ROM Toshiba, Radeon 9100, 512MB DDR +
Athlon XP1600+ (Palomino). Również zero problemów (a wszystko zasilane
zasilaczem noname 250W, pamiętającym jeszcze czasy K6-2 300 :-D)

Dodam iż cały zestaw chodzi 24/7 (serwer e-mail + www + używany do pracy,
oglądania filmów i grania :-D)

Większość znajomych ma zestawy oparte na płytach Solteka, Abita czy innych
2x droższych, "z wyższej półki", a mają z komputerami (i ich stabilnością)
więcej problemów niż ja. Dodam też, iż zmontowałem kilka zestawów opartych
na K7S5A i kilka na K7S6A - wszystkie nadal działają bezproblemowo.

--
Piotr Slawinski (a.k.a. szpon)
  GG: 782837