Minolta 1250E - rozszerzenie pamieci (to nie pytanie - to rozwiazanie)

Autor: BartekK (sibi_at_sibi.cfu.com.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 21:26:38 MET DST

Jak w temacie...
drukarka Minolta page-pro 1250e (zdecydowanie nie 1250w) ma w standarcie
wbudowane tylko 16MB ramu. Jako ze nic nie moze zostac nie rozkrecone i
niezbadane ;) to oczywiscie musialem ja otworzyc...
i okazuje sie ze wystarczy wsadzic zwyklego DIMMa 3.3v (taki standartowy) i
drukarka juz ma wiecej pamieci ;) Ja probowalem z zabytkowym 32MB dimm
pc-100 i drukarka poznala ze ma 48MB pamieci, oraz z 64MB dimm pc-133
(organizacja 8Mx16, 4 scalaczki na plytce, jednostronna, wiekszosc starych
plyt widziala ta pamiec jako 32MB)- i drukarka prawidlowo rozpoznala ze ma
80MB !!!
Takze jak ktos posiada 1250E oraz stare pamieci dimm, to wystarczy otworzyc
gorna pokrywe (tak jak do wymiany tonera), odkrecic dwie srobki po prawej
stronie (u mnie byly takie z glowkami do odkrecania palcami), sciagnac prawy
plastik zaslaniajacy elektronike i wsadzic dimm-a w gniazdko. Oczywiscie
wszystko nalezy robic przy odlaczonym zasilaniu od drukarki oraz odlaczonym
usb/lpt od niej !

pozostala jeszcze niewyjasniona kwestia nieopisanych 3 przelacznikow na
plytce, pomiedzy gniazdkami USB i LPT ... ciekawosc pewnie bedzie kazala mi
zbadac do czego sluza ;)

Mam nadzieje ze ten post komus sie przyda ;) A dla niedowiarkow i ciekawych:
http://sibi.cfu.com.pl/minolta1.jpg
http://sibi.cfu.com.pl/minolta2.jpg

--
Bartlomiej Kuzniewski    tel +48 696 455098
sibi_at_sibi.cfu.com.pl    GG# 23319