Re: Kiedy wentylator w obudowie pracuje lepiej?

Autor: Wojciech Skrzypinski (usun.skrzyp_at_hot.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 08:43:07 MET DST

"Bart" <wassup_at_poczta.onet.pl> wrote in

/ciach..../

> jezeli masz wentylator dodoatkowy z tylu obudowy wydmuchujacy
> powietrze z obudowy to chlodzenei zdecydowanie bedzie lepsze jak
> zamkniesz obudowe gdyz wytworzy sie wtedy odpopwioedni tulen
> powietrzny i wszytsko bedzie ladnie dmuchalo :)

Nie bede odkrywczy jesli powiem, ze w wiekszosci przypadkow jednak w
otwartej obudowie jest chlodniej, ale .....sam mialem kiedys odwrotny
przypadek i przez dlugi czas uwazalem, ze jest inaczej (dopoki nie
potestowalem na wlasnym komp.). Byl sobie pecet w firmie szkoleniowej,
gdzie robilismy szkolenia dla klientow, jakis PII/III czy Celeron i w miare
standardowa obudowa. Ktoras z osob przygotowujacych peceta otworzyla
wczesniej z jakichs powodow obudowe... bylo goraco i komputer po chwili
bardziej intensywnej pracy najzwyczajniej w swiecie sie restartowal.
Zalozylem sie, ze po zamknieciu obudowy bedzie OK i zaklad wygralem - a z
tego co wiem, PC wytrzymal pozniej kilkugodzinne szkolenie bez problemow :-
) Taki wyjatek od reguly - nie musi byc zadnych tuneli, po prostu czasem
konstrukcja obudowy i rozmieszczenie komponentow jest takie, a nie inne.
Niezbadane sa wyroki termiki, sa oczywiscie pewne generalne zasady, ale
wobec takich jak powyzszy przypadkow, ani zwolennicy otwartych ani
zamknietych obudow nie moga powiedziec, ze to oni maja 100% racje.

Pozdrawiam,
Wojtek

--
- http://www.skrzypinski.com/
- remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail