Re: p³yta czy dysk pada?

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Tue 11 May 2004 - 18:44:47 MET DST

> Mam Atlonka na KOB KT266A FDSX (Mercury), 256 DDRAM, Grafika GeForce,
Audio
> [...]
> i...
> Pierwszym razem na winXp , teraz na W98 poprostu uciekaj± sterowniki, a to
> modemu, a to dzwiêku, a to grafiki, albo np. ostatnio wylecia³y USB i nie
> ma.
> Nie chce mi siê instalowaæ systemu od nowa, bo zbyt czêsto siê to zdarza.
> Nie wiem co moze byæ przyczyna?
> P³yta g³owna, a mo¿e dysk- bo z nim by³y kiedy¶ problemy. Ze sklepem nie
> mogê siê dogadac, unich jest wszystko OK.
> System po zainstalowaniu pracowa³ stabilnie mo¿e przez jaki¶ nieca³y
> miesi±c, nic specjalnego nie instalowane......

1. w pierwszej kolejnosci zapuscic Memtest86 i sprawdzic czy nie jest
padnieta pamiec
2. zrobic test na kopiowanie:
idziesz do zaufanego kolegi ze sprawnym sprzetem i nagrywasz na plytce cd-rw
jakis plik zip o pojemnosci powiedzmy 500MB ...sprawdzasz u niego czy bez
problemu to rozpakuje (bez zadnych bledow), jezeli bedzie ok idziesz do
siebie i kopiujesz z cd na hdd i sprawdzasz czy sie rozpakuje bez bledow
3. sprawdz jakie masz napiecia: 5V; 12V i 3.3V
4. zobacz czy dysk sie nie przegrzewa, BTW jaki to dysk ??? jezeli to
barracuda to wejdz do smarta np. poprzez Speedfan'a i zobacz jaka miales
maksymalna temperature na dysku

jak to wszystko sprawdzisz napisz jakie efekty i bedziemy dalej myslec ...