Re: ms dos

Autor: Grzegorz Mazur (news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net)
Data: Sat 08 May 2004 - 22:57:30 MET DST

x4y4 wrote:
> droga troche zawila ale zawsze:
> w ktoryms CD z gazetek komp. zamieszczono kilkudniowa (?) wersje
> virtual PC. (moze sciagniesz z Netu testowego vmware?) Skorzystaj
> wiec z tego. Zainstaluj tam win 98 i spreparuj bootdisk.

Jeszcze lepiej zabootować z płyty z Win98 i zrobić "format a: /u /s".
Potem ręcznie dodać co trzeba, ale to już można z poziomu Win2000.
Generalnie potrzebujesz te pliki (wrzuć do A:\):

himem.sys
oakcdrom.sys
mscdex.exe

i musisz stworzyć plik "config.sys":

DOS=HIGH
DEVICE=HIMEM.SYS
DEVICE=OAKCDROM.SYS /D:CDROM

potem "autoexec.bat"

@ECHO OFF
PATH A:\
MSCDEX /D:CDROM

i po wszystkiemu :D Ewentualnie napisz, do czego potrzebujesz tej
dystkietki, to powiem co tam jeszcze dodać. Tak spreparowana dyskietka
da ci dostęp do CD-ROM i nic więcej. Inne przydatne rzeczy to:

smartdrv.exe - bufor do dysków, przyspiesza operacje
fdisk.com - program do tworzenia partycji
format.com - program do formatowania dysków
sys.com - program do przenoszenia systemu (DOS!) na dyski

Pozdroofka!

G.