Re: Wodne ch³odzenie czy wentylator ?

Autor: Mariusz Burzec (kermitb_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 06 May 2004 - 10:01:48 MET DST

> jade na tym CPC juz rok i zero problemow - cisza i spokuj.
> tylko troche dysk twardy s³ysze.
> CPC mi ch³odzi procka , grafike i zasilacz(Chieftec przerobiony na wode).
> Procek ma 42stopnie ale jest z 2500+ podkrecony na 3200+

    Ja te¿ mam od pó³ roku zestaw CPC i mogê powiedzieæ ¿e jest i bêdzie on
jak ka¿dy WC o niebo cichszy od najcichszego ch³odzenia powietrznego. To
oczywiste: nie ma wentylatorów - nie ma cha³asu. U mnie jak do tej pory
ch³odzi on procek, chipset, grafikê i dysk twardy. Mimo i¿ nie instalowa³em
do tej pory ¿adnej ch³odnicy (poza wê¿ykami rzuconymi w k±t), wydajno¶æ jest
w zupe³no¶ci wystarczaj±ca. Je¶li chodzi o pompkê to wystarczaj±cym
rozwi±zaniem jest postawienie jej na miêkkiej, t³umi±cej drgania powierzchni
(u mnie stoi na czym¶ w rodzaju wyk³adziny dywanopodobnej), a nie bêdzie jej
s³ychaæ nawet z odleg³o¶ci 1m. Jedynym ¼ród³em denerwuj±cego cha³asu jest u
mnie obecnie badziewny zasilacz (Codegen 300W) z wymienionym i zachwalanym
wszêdzie "bezg³o¶nym" wentylatorem ArcticCooling (bujda na resorach - jest
cichy jedynie po w³±czeniu, dopuki krêci siê na 1100obr/min. Po 3min., przy
1950obr/min warczy g³o¶niej ni¿ badziewie które oryginalnie siedzia³o w
Codegen-ie)
    No i tutaj moje pytanie: Czy swojego Chifteca sam przerabia³e¶ na wodê
czy te¿ kupi³e¶ go gdzie¶? CPC ma w ofercie jedynie Codegen-y, a wymieniaj±c
zasilacz na ch³odzony wod±, chcia³bym zainwestowaæ w co¶ porz±dnego, a nie w
kolejne g...... .

Pozdrawiam
Mariusz B.