Re: Monitor LCD + CRT (kila pyt.)

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Thu 06 May 2004 - 02:13:47 MET DST

Jarek wrote:

> Skoro tak... Ale napewno? Na karcie z jednym ramdacem? Jak to możliwe i po
> co w takim razie na nowych kartach instaluje się 2 ramdace?

No właśnie? Śledzę już od dłuższego czasu na tej grupie wywody nt. tego,
jak to nie mogą chodzić 2 różne obrazy na takiej czy innej karcie z 1
ramdacem i nadziwić się nie mogę. Na moim Radeonie 7000/VE (HIS, z
podwójnym wyjściem D-Sub) działają bez problemu 2 monitory - oczywiście
obraz jest różny na obydwu. Podobnie 1 monitor + TV. Na prehistorycznym
NeoMagic (ThinkPad 770E) z 2 MB Ram tak samo nie ma problemu...

Dodam, że na Radeonie próbowałem przeróżnych kombinacji. M.in.:
1152x864x85Hz + 1024x768x75Hz True Color
1024x768x100Hz True Color + 1024x768x75 HiColor
1024x768x90Hz True Color + 1024x768x60 HiColor

Jedyny problem, jaki zauważyłem, to że Win98 (ale już w 2000 i XP jest
OK) nie umie zapamiętać dwóch różnych częstotoliwości odświeżania gdy
pozostałe parametry są identyczne. Do czasu zresetowania oba monitory
mogą chodzić w tej samej rozdzielczości i głębi kolorów z różną
częstotliwością, ale po resecie uruchamiają się z częstotliwością
pierwszego z nich.

A może ta konieczność 2 Ramdaców do wyświetlania 2 różnych obrazów to
jest problem Nvidii, a nie ogólnie wszystkich kart graficznych?

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki